Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vitessa 580

  • Joris v/d Heijden

    Zaag een langwerpig gat in het voor onder van ong. 15x45 cm en je kunt onder de mastvoet een nieuwe ondesteuning maken van watervast verlijmd multiplex.

    De dikte die ik heb gebruikt is 56mm in het totaal, en op elkaar gelijmd met bruislijm de grote is 25x30cm en dit heb ik weer vast geschroefd d.m.v 2 plaatjes 18mm betonplex van 10x15cm aan weers zijde van het langsspant .

    Tussen de nieuwe ondesteuning en het dek heb ik flink bruislijm gedaan.

    Maak het gat weer dicht door een deksel van watervast verlijmd multiplex en een rubber pakking.

    Ik heb ook nog div. tekeningen en documentatie voor de gene die interesse hebben

  • nico brandjes

    Hallo, ik ben in onderhandeling met een eigenaar van een Vitessa 580, andere opties waren een 6 mtr Volksboot, een Centaur o.i.d. Deze ziet er erg mooi uit, maar wat zijn de “verborgen gebreken” bij deze boot. Ik lees al iets over lekkage van de zwaardkast, schalen die niet helemaal pas zijn, wat kan ik alzo meer tegenkomen?

    Vast bedankt voor reacties, vrgr,

    Nico

  • Richard Lavington

    Maarten ter Horst Schreef: ——————————————————- > Hallo Zeilers / Zeilsters! > > Ik ben op zoek naar tekeningen / dokumentatie / > informatie van de Vitessa 580 zeilboot. > > Wie kan mij helpen? > > Met vriendelijke groeten, > > Maarten ter Horst Maarten ter Horst Wrote: ——————————————— ———-> Hello sailors / sailor!>> I'm looking for drawings / documentation /> information from the Vitessa 580 sailboat.>> Who can help me?>> Sincerely,>> Maarten ter Horst

    I have some Drawings and documentation which I could Scan and send, This came with my Vitessa which is based on the East Coats of England. Richard

  • jan speelman

    Hallo Joris,

    Dezeweek heb ik ook een vitessa 580 gekocht. Ik zou heel graag tekening en documentatie van de boot hebben.

    Kosten vergoed ik uiteraard.

    vr. gr. jan speelman c.lelystraat 3 franeker 0517398130

  • Tim

    vitessa 580 te koop!

    voor info bel 0654327850

  • Pieter Kuiper

    Ik heb een paar jpg plaatjes van de folder bewaard. Wil ik je wel mailen (lukt met deze antwoordmogelijkheid niet).

    Mijn mailadres: p.kuiper@hetnet.nl

    Douwe Schreef:

    ——————————————————-

    > Vraag verder op prikbord van de

    > zeilenpaginaMaarten ter Horst schreef:

    > >

    > > Hallo Zeilers / Zeilsters!

    > >

    > > Ik ben op zoek naar tekeningen / dokumentatie /

    > informatie

    > > van de Vitessa 580 zeilboot.

    > >

    > > Wie kan mij helpen?

    > >

    > > Met vriendelijke groeten,

    > >

    > > Maarten ter Horst

  • Robin Mulder

    Ik ben ook mijn Vitessa aan het restaureren.heb een poly dek.het hout onder de voorstag bevestiging is bij mij ook helemaal verpulverd.heb jij inmiddels een oplossing gevonden hoe dit te repareren.het vooronder (luchtkast )is niet toegangkelijk zonder het voorschot fors uittezagen.het hout aan de binnenkant van het voorschot(binnenkant luchtkast is ook helemaal verteerd.Ik denk aan de kuipzijde een nieuw schot aan te lijmen.Mijn vloer is nog redelijk.Maar ik denk eraan de ruimte vol te schuimen.als je nuttige tips hebt heel graag.

    vr. gr. robin mulder

  • Robin Mulder

    Hallo Joris,

    Graag ik ontvang ik evt. documentatie over Vitessa. Ik ben momenteel mijn Vitessa aan het restaureren.Tips etc.en digitale info graag.uiteraard zijn evt.kosten voor mij.

    Robin Mulder

    Stringen 25

    8723da Koudum

  • Manfred Kahn

    Met excuses voor de late reactie, ik kijk niet al te vaak op deze site.

    Op het voordek is een rvs plaat waar de voorstag aan bevestigd is.

    De vorm en de plaats van de schroefgaten heb ik gecopieerd om een

    houten plaatje te maken voor montage onder het voordek.

    De oorspronkelijke houten plaat was na 30 jaar verteerd.

    Daarna heb ik een zeer slank persoon gevonden die door het gat in

    de voorste luchtkast paste. Hij heeft het hardhouten plaatje

    aan de onderkant tegen het dek gehouden, daarna hebben we de orginele

    rvs bouten en moeren bevestigd. Resultaat de voorstag zit weer als nieuw

    vast op het voordek.

    Bij mijn Vitessa is het (man)gat in de voorste luchtkast met een

    houten plaat afgedekt. De wand bestaat uit polyester.

  • J van Duijn

    Ik ben ook in bezit van eenVitessa 580,de man waar ik hem van kocht had er ook geen verstand van ,weet iemand misschien hoe je het zwaard op zijn plaats krijgt.

    Voor mijn gevoel lukt me dat nooit in me eentje.

    Groet J van Duijn