Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leasen van boten

• Eugenie

Hoi allemaal. Ik heb een vraagje bestaat er zoiets als het leasen van boten? Een boot-leasebedrijf dus? En zo ja, waar kan ik die dan vinden? Eugenie

• webmaster

Eugenie schreef:

>

> Hoi allemaal. Ik heb een vraagje bestaat er zoiets als het

> leasen van boten? Een boot-leasebedrijf dus? En zo ja, waar

> kan ik die dan vinden? Eugenie

Vast wel.

Lees deze artikelenreeks maar eens, alles kan:

Quote ontmaskert Jos Geerts

http://www.quotenet.nl/Home/Home/ArticleDetail.aspx?pageID=99&topicID=1&articleID=17632

Citaat: ‘Oude troep verkopen, daar is de Brabander goed in. Als twintiger loopt hij eind jaren zeventig de scheepshandelaar Piet Raukema uit Krimpen aan den IJssel tegen het lijf, de vader van zijn latere vrouw Anneke. Het tweetal zet een handeltje in boten op: Gesno. Ze halen, zo resumeert Justitie later, oude binnenvaartschepen uit Duitsland, laten ze veel te hoog taxeren door bevriende taxateurs en verkopen de vaartuigen voor exorbitante bedragen aan jonge schippers. Deze gewillige, maar armlastige ondernemers kunnen voor een lening terecht bij de Nationale Maatschappij voor Kredieten aan de Nijverheid (nmkn), een Belgische staatsbank, allemaal af te handelen via Geerts’ Gesno. Als begin jaren tachtig enkele schippers zich beklagen over de inferieure kwaliteit van de schepen, roept Justitie een speciaal fraudeteam in het leven om de transacties te onderzoeken. Wat volgt is een ingewikkelde zaak, die als de ‘Gesno-affaire’ is geboekstaafd.'

Groeten uit Bathmen/NL,

Dirk van der Meulen

VAART!Info

• Gerrit

Hoi Eugenie,

Wat bedoel je met een “boot” Een pleziervaartuig of een beroepsmatig gebruikt binnenschip?