Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheepsmodellen

• jordi

hoi ik ben op zoek naar bouwtekeningen van een zeilbootje van ongeveer 75 a 100 centimeter. wie helpt mij? ik zou graag zelf de romp willen maken en ook zelf de latjes erop willen monteren. wie helpt mij aan deze bouwtekeningen???? het mag van alles zijn: website's, bedrijven en natuurlijk ook tekeningen.

groetjes Jordi

• Herman

Op naar de bibliotheek, zou ik zeggen.

Als je toevallig in de Maritieme bieb van het Maritiem museum rotterdam bent, dan daar eens vragen naar een boek over de America's Cup van meneer Taglang en Chevalier. 5 cm dik alleen maar tekeningen.

• Hans

Hallo Jordi,

Wat wil je precies?

Modelzeilen (radiografisch) ? of gewoon om het bouwen.

Op internet zijn een aantal verschillende bouwplannen te vinden.

Kijk eens bij de volgende sites:

www.xl25.com model met swing tuigage

http://www.modellsegeln.net/weenip/weenip.htm model 70 cm van de bekende modelzeilboot ontwerper Graham Bantock, Bantock heeft deze ontwikkeld voor een schoolzeilwedstrijd.

succes, Hans

jordi schreef:

>

> hoi ik ben op zoek naar bouwtekeningen van een zeilbootje van

> ongeveer 75 a 100 centimeter. wie helpt mij? ik zou graag

> zelf de romp willen maken en ook zelf de latjes erop willen

> monteren. wie helpt mij aan deze bouwtekeningen???? het mag

> van alles zijn: website's, bedrijven en natuurlijk ook

> tekeningen.

>

> groetjes Jordi

• een (scheep)modelbouwer

over het hele land zitten modelbouwverenigingen die meestal wel een ruim gesorteerd tekening-archief bezitten.

Hier kan je terecht niet alleen voor de tekenigen maar ook voor de begeleiding bij de bouw (als je inmiddels lid bent geowrden van een club)

succes,

John van Gent