Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheepsmodellen

• ronny

Zijn hier ook mensen die aan scheepsmodellen doen.

Wie heeft er een tip voor mij.

Zijn er beginners boten en wat moet ik allemaal hebben om deze hobby te gaan doen. zijn er veel speciale gereedschappen die je moet hebben.

Alle tips zijn welkom

bedankt!

• j.g

hallo, ja er zijn veel beginners boten,die hebben een kant en klare romp,en zijn eenvoudig in elkaar te zetten,je hebt in principe niet veel nodig, stanlymes,schuurpapier,rijtje,lijm,wasknijpers,bigin met een niet al te moeilijke boot,dus geen 3master met al die touwen e.d.!!! gewoon een vissersbootje ,o.i.d.

je kunt het altijd moeilijker maken(later) het moeilijkste is een romp die je zelf van latjes maakt,die moet je nat maken en buigen,ik heb een zeesleper gemaakt van bijna 2meter,van hout,van de originele werf tekening maar weet waar je aan begint!!! en denk niet morgen moet ie klaar zijn,want dan wordt het niets,wil je meer weten mail me maar, kan eventueel wel foto"s mailen

groeten,jugro

• jordi

hallo ik ben op zoek naar een bouwtekening van een kleine zeilbootje.

het moet ongeveer 75 centimeter lang zijn. ik wil graag zelf de romp maken en zelf alle latjes er zelf op monteren. wie help mij??????

kan ik informatie verkrijgen over een website of over de directe bouwtekeningen?????

groetjes jordi