Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Restauratie oud zeiljacht met epoxy/polyester???

• Eduard

Wie kan mij tips & tricks geven wat betreft werken met epoxy of polyester? Wat is het beste en waar kun je het voordelig kopen. Het gaat om een oud zeiljacht waarvan het hout dusdanig is aangetast dat de enig mogelijkheid epoxy/polyester is.

• thijs

Weet je zeker dat epoxy de enige mogelijkheid is. Mijn kajoutschouw is 8 jaar terug onder water in de epoxy gezet maar ik zit er nu hard over na te denken om het er onder weg te slopen en er een nieuw vlak in te zetten. Het probleem is dat de aantasting onder de epoxy verder gaat.

Mocht het echt de enige oplossing zijn dan kan je b.v. contact op nemen met klaas boot in nijkerk zij hebben een ruime ervaring met epoxy en restauratie.

• Roel Krikke

Neem contact op met Poly Service Amsterdam. Zij kunnen je met raad en daad terzijde staan.

• Peter

De laatste mogelijkheid is nooit epoxy of polyester en ook niet de beste, ze noemen dit ook wel het doodskleed. bij deze manier van “repareren” moet je het hout naar een zeer lage vochtigheidsgraad brengen, omdat anders de epoxy niet goed hecht. indien de romp overnaads gebouwd is moet je alle overlappingen afronden en aanvullen om alles vloeiend te laten verlopen, ander kun je het goed aanbrengen van je glasmatten wel vergeten. als je nog lang met je boot wil doen zou ik nog eens andere opties bekijken.