Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WERKSTUK SCHEEPSDIESELMOTOREN

• Erik van der linden

Wie wil ons helpen bij het maken van ons werkstuk over scheepsdieselmotoren??

Voor onze opleiding kapitein rijn- en binnenvaart moeten we een onderzoek doen naar een motorisering van een schip. We zoeken hiervoor zo veel mogelijk informatie over verschillende scheepsdieselmotoren.

WIE KAN ONS HELPEN MET HET VERZAMELEN VAN INFORMATIE OVER VERSCHILLENDE SCHEEPSDIESELMOTOREN?? hierbij moeten we de voor- en nadelen weten

• Ton Aarts, ADT dieseltechniek

Ik zou een voorbeeld verzinnen (kies een bepaald motorvermogen) en de vraag doorsturen naar de verschillende Nederlandse importeurs van de bekende scheepsmotoren.

Vraag hen om de voors en tegens van hun producten en reken zelf ook eens uit wat de verschillen in totale kosten (dus aanschaf, brandstof- en smeerolieverbruik, onderhoud) zijn na bijvoorbeeld 20.000 draaiuren. Vrijwel alle benodigde informatie is op internet wel te vinden.

Tip: deze verschillen kunnen wel eens groter zijn dan de aanschafprijs.

Tip 2: de kosten van aanschaf zijn meestal slechts 20-30% van de totale (dus werkelijke) kosten van een motor over de levensduur ervan.

• willem

Ik zag je oproep staan. Misschien dat ik kan helpen. Ik ben 8jaar scheepsdiesel monteur. Maar kan ook aan veeel informatie komen voor jullie. Als je intersse heb hoor ik dat graag.

• Chris Dost.

ik ben op zoek naar onderdelen voor een Deutz diesel motor.

deze motor is van het bouwj. 1931 en is een 6 cilinder watergekoeld 116PS

Het typenr. is SA6M 517 Ton Aarts, ADT dieseltechniek schreef:

>

>

> Ik zou een voorbeeld verzinnen (kies een bepaald

> motorvermogen) en de vraag doorsturen naar de verschillende

> Nederlandse importeurs van de bekende scheepsmotoren.

>

> Vraag hen om de voors en tegens van hun producten en reken

> zelf ook eens uit wat de verschillen in totale kosten (dus

> aanschaf, brandstof- en smeerolieverbruik, onderhoud) zijn na

> bijvoorbeeld 20.000 draaiuren. Vrijwel alle benodigde

> informatie is op internet wel te vinden.

>

> Tip: deze verschillen kunnen wel eens groter zijn dan de

> aanschafprijs.

> Tip 2: de kosten van aanschaf zijn meestal slechts 20-30% van

> de totale (dus werkelijke) kosten van een motor over de

> levensduur ervan.