Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dekker & Weinholt

  • mark

    wie weet waar ik de werf Dekker & Weinholt kan vinden. Zij bouwden in Amsterdam in 1945 ons huidige schip. Groet

  • peter

    Dir kun je volgens mij het beste bij het Scheepvaartmuseum in Amsterdam navragen.

  • Erik Weinholt

    Mark,

    Heb je al wat gevonden, ik ben namelijk op zoek naar de historie achter mijn naam.

    Groet,

    Erik

    mark schreef:

    >

    > wie weet waar ik de werf Dekker & Weinholt kan vinden. Zij

    > bouwden in Amsterdam in 1945 ons huidige schip. Groet

  • Thomas Weinholt

    Ik weet waar je deze werf kan vinden ik woon er namelijk.

    De boot waar je het over hebt heeft de zwager van mijn opa gebouwd, mijn opa was de ijzerwerker. Tegenwoordig is de werf er nog steeds alleen heet deze nu Gebr Weinholt mijn vader en oom zijn de eigenaren. De werf is nog steeds op de zelfde plek; Korte Ouderkerkerdijk 10 1096AC Amsterdam

  • Ilse Niesse-Weinholt

    Ik kan je meer vertellen over je achternaam. Mijn broer heeft ook al een reactie gegeven op het oorspronkelijke bericht.

    De naam Weinholt is voor zover wij weten afkomstig uit Noorwegen. Een nichtje van mijn vader heeft dat tot zover uit kunnen zoeken. Mijn opa Otto Weinholt heeft voor zover ik weet, voor de oorlog in Rotterdam gewoond. Aangezien onze naam heel weinig voorkomt, zal het best eens kunnen dat wij familie zijn. Wij wisten wel dat er ergens in Rotterdam familie van ons zou (kunnen) wonen.

    Mijn opa leeft nog, dus ik zal het hem wel eens vragen.

    m.v.g. Ilse.