Hoi,
Toen ik mijn flying arrow kocht zaten er S39 bekertjes in de loosgaten.
Het dekseltje van het plastic busje werd gebruikt voor de opening af te sluiten. Werkte perfect volgens de vorige eigenaar maar ik heb ze er maar uitgesloopt.
Ik denk dat ik nu maar kale tennisballen ofzo ga gebruiken (zonder haar erop).
De FA schakel is gebouwd door Jachtwerf Flying Arrow die is er rond 1990 mee gestopt en op de plaats waar eens de jachtwerf was staat nu Golfbaan Flying Arrow.
Ik heb de Flying Arrow nog maar pas en ga hem van de winter opknappen.
Alles moet gelakt worden..ik heb de boot in een zeer slechte staat gekocht.
Op de romp (het bovenwaterschip) zit geen lak meer op. Op het
onderwaterschip zaten oude teerlagen. Die heb ik er met een verfkrabber
afgekrabt. Ik ben veel zwarte verrotte stukken polyester tegengekomen. Die
heb ik uitgebiktr en ga ik vullen met epoxyhars en glasweefsel. Als alles
mooi geplamuurd is moet alles in een osmosepreventiesysteem worden gezet +
antiflouling komt dit neer op 8 verflagen.
Het bovenwaterschip moet ik eerst nog afschuren. De lak die erop zit is zo
dun dat dat geen probleem moet zijn. Ook moet ik nog een scheur repareren.
Wederom met lamineerhars en glasweefsel.
Vervolgens lak ik het af met 2 componentenlak van De Ijssel Coatings.
Ook het dek ga ik schilderen. Hij ziet er vaal uit en heeft een hoop kale
plekken.
Heb jij nog leuke ervaringen met de Arrow. Hoe zeilt de arrow? Is hij snel? Is hij moeilijk te zeilen?
Groeten,
Matthijs Korving