Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rotterdam

  • H.Brink

    De Rotterdam (nu Rembrandt) is door het failliet gaan van Premier Cruises momenteel opgelegd in de USA.

    Is het nu niet mogelijk ,dit laatste grote voor Nederlandse en in Nederland gebouwde passagiersschip, bij de RDM in 1959 ,als nationaal monument terug naar Nederland te halen? Het is een stukje historie uit een verleden,waarin Nederland nog iets betekende in scheepsbouw,scheep-en passagiersvaart.

    Nu bouwen we ook replica's van schepen uit de gouden eeuw,omdat er uit het verre verleden ook niets is overgebleven.

    Het zou in de haven van Rotterdam,desnoods Amsterdam een groot trekpleister kunnen zijn.

  • PETER

    hoe wilde je aan geld komen ???

    hoe wilde je het schip vervoeren ??

    of wilde je het schip zeewaardig maken en dan hierheen varen ??

    hoeveel gaat dat kosten ??

    vragen zat….

    maaaarr ik ben geinterresseerd…

    heb alleen geen geld…

    maar heb wel ervaring in vrijwilligersprojecten…

    houd me maar op de hoogte…

    peter

  • P. de Vries

    Bij mijn weten is dit al eens onderzocht. Het probleem was, geloof ik, dat er in de Rotterdam nogal wat asbest is verwerkt en dit te laten verwijderen kost zoveel dat een project niet meer rendabel gemaakt kan worden. Daar naast kwamen de vorige bedenkers van dit plan in de problemen m.b.t. brandveiligheids-eisen. Om het schip aan de huidige standaard te laten voldoen, wanneer er bijv. een congrescentrum of een winkelcentrum in komt is niet te doen.

    Maar het blijft een leuk idee.