Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werf babilja

  • Rob Hijmans

    Geachte,

    Ik kan jullie NIET helpen aan documentatie van een babilja, maar heb wel een vraag.

    Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Babilja uit 1978,

    Dit schip heeft een geheten “balansroer op hak”.

    Ik ben er het hele Amsterdam-Rijn kanaal mee af gevaren maar kon hem niet op koers houden,

    het leek net of er speling op het “stuur” zit, wat zou dat kunnen zijn??

    GRAAG VAN IEMAND EEN ANTWOORD.

    Gemakshalve staat hier mijn Emailadres,

    dat is makkelijker corresponderen,

    r.hijmans@live.nl

    Mvg. Rob Hijmans

  • peter de bok

    hallo,

    ik heb een vraagje wij hebben onlangs een babilja jacht gekocht van 13 meter nog met de originele samofa moter .

    Alles werkt perfect maar heeft er nog iemand een gedacht waar we eventueel technische fiches of bouwplannen kunnen vinden.

    mvg

    peter

  • Hans van wijngaarden

    Ik heb een Babailja 820 gehad die in serie van 10 stuks werd gebouwd in de winter van 1974/1975.

    De hr Casimier was de directeur maar de eigenaar was Cascaruda.

  • Henk

    ik heb een babilja 9.2 bij 3.0 dit was de laatste van de werf zijn dat dezelfde tekeningen ?

  • John Fasol

    Beste Albert,

    Wij zijn sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een babilja, de boot heeft een totale lengte van 9,20 mtr en is 2,95 mtr breed, het is een open kuip uitvoering, het bouwjaar is 1976, ben erg benieuwd of je hier ook de bouwtekening van hebt, en misschien nog wat extra informatie over hebt .

    Mvg, John

  • Nico

    Ik heb gewerkt op deze werf vanaf mei 1975 tm dec. 1976

    Heb de Babilja 820 en 920 parlevinker mee helpen te ontwikkelen, en in te bouwen.

    Als laatste heb ik de Babilja 1200 mee ingebouwd.

    Ik vond het produktie proces een goed uitgekiend procede, zowel de staalbouw als de aftimmering.

  • john fasol

    Beste Nico,

    Heeft u toevallig ook wat informatie over de Babilja kruiser 8.80 OK (inclusief zwemplateau 9.20)?

    Hierbij denk ik aan bouwtekeningen enz.. of eventueel dat u mij in contact kan brengen met mensen die deze informatie hebben.

    Groeten,

    John

    johnfasol@zeelandnet.nl