Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cursus

  • hans

    Ik ben op zoek naar een praktische cursus om zelf jachten te ontwerpen, uitslagen te maken, cnc files te maken. Ik heb een scheepvaartachtergrond.

  • Dick

    Ik ben zelf ook aan het stoeien met ontwerpen van een schip en ben op de volgende link gestuit.

    http://www.epoxy-resins.co.uk/Carene/carene.htm

    Het is een vri basaal programmaatje maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat het een demoversie is. Als je reactie krijgt van iemand die je wil helpen dan graag mij ook een seintje geven.

  • Xav

    Ik zou ook graag leren jachtontwerpen, ben ooit eens aan de hts scheepsbouw begonnen, maar ben toch een andere studie gaan doen. Toch blijf ik interesse hebben in scheepsbouw en met name ontwerpen. Zijn hier cursussen voor en hans heb jij misschien nuttige reacties gehad?

  • rien

    Je kn in ieder geval het boek “Principles of Yacht design” aanschaffen, daar staat al een hele hoop informatie in die je bij het jacht ontwerp goed kan gebruiken.

    ISBN 0713651814

  • suze

    Ik organiseer een cursus jachtontwerpen. Ik ben docent aan de hts scheepsbouw en heb een eigen bedrijf. Vanuit dit bedrijf organiseer ik een aantal ‘losse’ cursussen, onder andere jachtbouw, scheepsbouw voor niet scheepsbouwers, navigatie, reisplanning en voorbereiding, varen met uw eigen schip, etc

    Deze cursussen zijn allemaal op maat en toegesneden op een hgroep van ongeveer 5 man.

    Met name de cursus jachtontwerpen is afhankelijk van wat u precies wilt leren, maar kan volledig het ontwerpen van een eigen jacht behelsen, maar ook slechts de eerste aanzet om beter te begrijpen hoe een schip zich gedraagt.

    Bij belangstelling kunt u mij een email sturen, en dan kan ik u gerichter vertellen wat die specifieke cursus inhoudt.

    vriendelijke groeten,

    Suze Maclaine Pont

    als je iemand een schip wilt laten bouwen, leer hem dan verlangen naar de zee….

    _____________________________________________________________________

    MS Insulinde

    Phoenixstraat 66 kamer 116

    2611 AM Delft

    t 015 - 213 9575

    f 015 - 213 9576

    suze@msinuslinde.nl

  • Philippe Van Hoecke

    Beste,

    Ik heb interesse voor uw cursus yachtbouw

    Kan je mij iets meer informatie bezorgen ?

    Vriendelijke groeten

    Philippe