Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bouwtekening lelievlet

  • Bart Houben

    Hoi

    Ik zoek de bouwtekeningen van de lelievlet die bij scouting wordt gebruikt

  • c. van der mey

    Kijk eens op www.geocities.com/hippias1/…

    Rechts onderaan vind je een button lelievlet. Hieronder moet je het complete bouwplan als bouwplaat kunnen vinden. Misschien heb je hier genoeg aan.

    De orginele tekeningen berusten bij het landelijk bureau van Scouting Nederland, gevestigd in Leusden. In de regel krijg je de tekeningen wel, als je vertelt waarvoor het is.

    Bij de scheepswerf in Gorkum waar deze lelievletten de afgelopen jaren gebouwd worden (in opdracht van het landelijk bureau), hebben ze de tekeningen ook wel, maar daar krijg je ze niet zo makkelijk los.

    als je je afvraagt, hoe weet ie dat allemaal, ik ben zelf 16 jaar lid geweest van scouting en de laatste 6 jaar daarvan voornamelijk bezig met het onderhoud en materiaal van een grote groep uit de randstad. Vandaar.

    Mocht je de tekeningen vinden, mail het me dan even. Ik ben zelf namelijk ook op zoek, voor het schrijven van een modelbouwartikel hierover. Tijdgebrek echter ontneemt me even de mogelijkheid om hier persoonlijk achteraan te gaan.

    Deze mail komt dan ook uit Zweden.

    veel succes en laat het even weten als je succes hebt gehad.

    Groet

    C. van der Mey

  • Daan

    t ziet er uit als een tijdje geleden. Maar goed. Ik heb de bouwtekeningen van de lelievlet thuis (en op de groep) liggen. Vadecum 8 heet het zelfs officieel. Ik wil ze met liefde kopieren, zodat je ze kan krijgen. Wil ik alleen ooit eens foto's, een verhaal of anderszins zien. Heb zelf adh ervan ook een modelvletje in elkaar gezet. Ik hoor het wel, groetjes Daan

  • Jerry

    Hoi Bart,

    hier vind je een compleet bouwpakket om zelf je romp te maken of casco die je verder zelf af kunt bouwen,

    http://www.euroshipservices.nl/

    groetjes Jerry

  • Jakob Noordam

    Kun je mij aan deze tekening helpen, uiteraard wil ik een vergoeding geven voor de kosten van het kopieren.

    Jakob Noordam

  • Sil Veldman

    Ik ben ook op zoek naar deze tekeningen. Ik zou ze graag ontvangen, en natuurlijk beireid zijn op foto's te sturen om het resultaat te laten zijn.

    Alvast bedankt

  • Walter de Haas

    hallo Daan

    ik ben Walter de Haas en zit bij de zeeverkenners van scouting Norvicus in noordwijk. Ik heb op internet gezien dat jij de bouwtekeningen van een lelievlet had en omdat ik met een paar andere mensen van scouting al het idee had om ook van blik of messing van die modellen te maken stuur ik deze email om te vragen of je die tekeningen zou kunnen emailen naar

    walter@geo.demon.nl

    of op te sturen naar

    van Panhuysstraat 72

    2203 JS Noordwijk ZH

    Alvast bedankt voor je moeite en ik hoop dat je in gaat op mijn verzoek.

  • Derek Desaunois

    Beste Daan,

    Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de tekeningen van de lelievlet. Via Scouting gaat het allemaal erg lang duren. Zou het mogelijk zijn om een copie van de tekeningen te krijgen? Zoals je aan mijn e-mail adres wel kan zien, woon ik in Australie. Je kunt ze opsturen naar mijn familie in Nederland, die het dan verder verzorgt. Enige kosten hieraan verbonden vergoed ik graag.Het adres is:

    Bart Desaunois

    Zesstedenweg 260

    1613 KG Grootebroek

    Alvast bedankt,

    Derek Desaunois

  • Boy Korporaal

    hey Daan.

    Ik zou graag de bouwtekeningen willen voor een project.

    Het is een soort wedstrijd, georganiseert door school.

    Ik doe lassen (op hoogste niveau) metaal bewerken elektro en grafisch tekenen.

    Ik heb de bouwtekeningen hardt nodig.

    Als je ze niet kunt mailen alstublieft opsturen naar:

    Boy Korporaal

    Geererf 36

    4824 GL breda (postzegels krijg je terug)

  • Herman Bentlage.

    Ik laat mijn ll.en deze vletten bouwen als leerervaringsopdracht in de opleiding scheepsmetaalbewerken.

    als je nog niet voorzien bent, kan ik je mogelijk wel helpen aan de uitgeslagen plaatvormen voor deze vlets.

    Wil ook een bouw omschrijving/ volgorde geef dit dan even aan.

    Herman B.

    docent scheepsbouw.